luni, 31 decembrie 2012

ca de sfarsit de an

pentru ca niciodata nu m-am innebunit dupa contabilitate, bilanturi si T-uri in cifre, si pentru ca tocmai m-am intors din prima mea vacanta-croaziera, m-am gandit sa inchei acest an cu o altfel de balanta. balanta impresiilor pe care mi le-am format in aceasta croaziera, o vacanta de Craciun destul de complicata cu zboruri, transferuri, realizate in echipa completa, adica eu, el si copilul.

si pentru ca sunt decisa sa inchid povestea cu o nota pozitiva, o sa incep cu ceea ce mi s-a parut mai putin 'incantator' in aceasta experienta-vacanta-croaziera...

- in primul rand am plecat cu emotii la drum; bagaje cat pentru 2 saptamani, pentru tot familionul (din care un membru mofturos si dificil de 3 ani) si tot felul de transferuri...practic, cred ca am epuizat toate mijloacele de transport in comun si comune: taxi, metrou, autobuz, tren, funicular, vapor, avion...sigur mai ramaneau de incercat balonul si racheta spatiala..poate alta data, sau poate nu..
- viata pe vapor in zilele fara port este destul de statica si limitativa la facilitatile existente; ca atare am dormit la pranz cu copilul - si pentru ca nu puteam sa il las singur, dar si pentru ca mi se parea o optiune buna.
- vaporul acosteaza la tarm un timp foarte exact; nu poti sa stai inca o ora sau o zi, asta in cazul in care iti place locul sau vrei sa vezi mai multe; ca atare vizitele sunt (deseori prea) scurte si impresiile sunt relativ superficiale
- viata culinara este excesiv de regulata: 3 mese zilnice EXTREM de atractive m-au dat peste cap, m-au epuizat psihic, pe mine care in mod normal am o masa, hai maxim doua mese pe zi...
- intreaga experienta este extrem de incurajatoare la adresa unor cheltuieli de tipul 'bani aruncati' pe obiecte semi-inutile sau distractii semi-necesare
- daca esti extrem de rautacios ai putea cataloga intreaga chestiune numita 'croaziera' ca fiind un kitsch; de la modul in care arata restaurantele imitand ostentativ luxul (in aceeasi maniera ieftina a la Las Vegas), la mancarurile qvasi gourmet care numai gourmet nu sunt, pana la spectacolele de seara in care, intr-o economie drastica a resurselor, interpretul il prezinta azi pe Boccelli, maine canta melodiie lui  Frank Sinatra si, tot el, polivalent si omnipotent il  interpreteaza pe Michael Jackson (la "You Are not Alone" am plecat; am si eu limitele mele...

partea buna a fost ca:
- atat caile ferate italiene, cat si alte mijloace de transport in comun au fost mai putin jalnice decat ma asteptam din spusele altora si ca atare transferurile noastre multiple s-au realizat fara nici o problema (daca ar fi avut intarzieri notabile sau chiar minore, ar fi fost extrem de neplacut)
- pe vapor, am avut parte de o sala de sport suficient de generoasa, unde mi-am platit partial penitentele pentru repetatele dar placutele pacate culinare
- in cele cateva opriri, intre plutiri, am vazut cateva locuri frumoase si foarte frumoase in care as vrea sa ma reintorc; mi-ar fi luat 3-4 vacante ca sa le pot vedea prin metode mai clasice de turism; am castigat o varianta comprimata de multi-vacanta
- am apucat sa imi clatesc un pic ochii  si alte 2 orase italiene (inainte si dupa imbarcare); inca o data mi se confirma ca Italia este o tara minunata (cel putin de vizitat) si fiecare oras este 'a piece of art' (am gasit pana acum doar o exceptie: Civittavechia!)
- pe vapor, daca ai timp si in schimb nu beneficiezi de restrictii fiziologice (tip somn, pipi, foame etc)sau de alt gen, sa-i zicem 'neutru' (nu-mi place aici, vreau in camera etc) pe care le atrage un copil de 3 ani, te poti distra foarte bine; exista tot felul de actvitati de club cu care iti poti umple cu succes zilele; asta in cazul in care nu ai venit in gasca
- ca veni vorba de gasca: a fost clar un plus al excursiei, chiar daca in timpul zilei programul este destul de individual/familie, existenta unui grup da alta savoare serilor (mai ales in varianta familie + copil inca mic!)
- porturile in care am acostat, de altfel destinatii extrem de atractive in cea mai mare parte, au fost 100% locatii necunoscute mie, deci pot sa spun ca am beneficiat de un maxim de informatie
- programul destul de cuminte de pe vapor (si mai ales impus de copil) mi-a dat regaz de lectura aproape zilnica
- am vazut cele mai frumoase rasarituri si apusuri (vreo 10 cu totul, sa tot fie...)
- datorita, probabil, aerului marin si temperaturilor prietenoase am reusit si eu si piticul sa scapam de tuse si 'scurgeri nazale' (pe romaneste 'muci' conform dexonline.ro) care s-au tinut scai de noi de prin septembrie; nu-mi fac iluzii, ne revenim rapid :-)
- nu in ultimul rand (poate de fapt unul din cele mai placute aspecte ale povestii) am reusit pentru cateva zile sa fentez frigaraia din Bucuresti, la schimb cu temperaturi de 15-25 plus, basca niscai plaja si bagat picioarele in Atlantic!

cam asta a fost... dragut, diferit, altfel decat eram obisnuita. dar pentru ca dozele plus si minus sunt consistente in felul lor, o sa imi dau ragazul ca experienta sa se 'raceasca' si abia apoi sa decid daca mai vreau sau nu sa o repet. acum sunt inca confuza. poate din cauza ca inca nu mi-a trecut, chiar de tot, ameteala dupa ultimele 2 nopti in care ne-am clatinat cam tare...

pana atunci, bye-bye croaziera, bye-bye 2012!...let it go, let it snow :-)

Niciun comentariu: