marți, 19 februarie 2013

cura de slabire

de cand ma stiu, ma lupt cu kilogramele intr-o forma sau alta..

copil fiind am facut tot felul de sporturi: gimnastica, balet..ani de zile am fost interogata zilnic de madamme ce am am mancat dimineata. si daca cumva mentionam o felie de paine cu gem, nu era prea bine..

mai tarziu, prin liceu, m-am lasat de sport, evident m-am ingrasat si nu mai trebuia sa imi monitorizeze nimeni feliile de paine, o faceam sigura, aproape din reflex.

am incercat de-a lungul timpului mai toate curele de slabire posibile: Atkins, disociat, cura de 14 zile cu cafea simpla dimineata, cura cu varza etc, etc...slabeam o vreme, si apoi - hop! - din nou ma ingrasam... am ajuns sa cunosc mai ceva decat un nutritionist valorile kilocalorice ale alimentelor si alte detalii legate de alimentatie (ce sa mananci cand, in ce combinatii, ce sa nu manaci si cand etc)

dar distanta de la teorie, la practica este ...IIIIIIIIMENNNSA!

de vreo zece ani incoace am inteles ca de fapt toata viata mea a fost si va fi o 'cura de slabire'. adica trebuie sa fiu permanent atenta la ce mananc. si sa imi 'sacrific' topul listei mele de 'favorites' in materie de (non)alimentatie, un top cat se poate de toxic...
- ciocolata si alte nebunii derivate: biscuiti cu crema de ciocolata, prajituri cu crema de ciocolata, batoane de ciocolata, napolitane cu ciocolate etc etc..
- chipsuri
- sucuri (daca se poate cola!) oricand mai gustoase decat apa sau ceaiul

de ceva vreme mi-am propus sa fac din lista de favorites, lista de exceptii si sa apelez la ea doar foarte rar pe motive de 'merit exceptional'.
in contrabalans am inceput sa fac sport regulat - e penitenta mea permanenta in contrabalans cu placerea de a manca.
iar lupta mea astazi este sa ma mentin in niste limite decente.

am ajuns sa mananc chipsuri o data pe an, poate..cola si alte sucuri de acest soi beau accidental.

nu am reusit insa intr-un aspect: sa renunt la dulciuri...simt ca daca nu mananc ceva dulce, nu am trait ziua. si ma tot sacaie, in mintea mea, un filmulet tedx pe care l-am vazut cu ceva timp in urma: spunea ca schimbarile si obiectivele importante se realizeaza prin pasi mici, ceea ce este complet adevarat. exemplul era sa renunti la zahar 30 de zile.
http://www.ted.com/talks/matt_cutts_try_something_new_for_30_days.html

intrebarea mea acum este: daca renunt la zahar in forma lui propriu-zisa (zahar in cafea, cei etc) dar mananc ciocolata se pune ca am renuntat la zahar? :-)

si nu ma pot abtine sa ma gandesc: fericiti cei carora nu le pac dulciurile!

Un comentariu:

Diana spunea...

intai de toate: nu cred ca ai vreun motiv real sa te ingrijorezi, arati absolut de vis! ceea ce ma face sa cred ca, orice formula ai ales in ultimii ani, a dat roade foarte bune.
vezi tu, eu nu cred in a eradica complet din alimentatie vreun aliment... toate isi au rolul lor! problema intervine la abuz... si aici definitia e foarte personala :) caci mi-e s-ar putea sa-mi para abuz o ciocolatica in fiecare zi pe cand altuia nu :). si ca sa fac o poveste lunga cat mai concisa: as zice sa incerci cafea cu zahar in zilele in care nu mananci ciocolata si bei ceaiul neindulcit; in zilele in care ai "nevoie" de ciocolata, poate vrei cafeaua si ceaiul fara zahar s.a.m.d :)
si din nou am savurat la maxim sa-ti citesc blog-ul - keep them coming!