joi, 22 noiembrie 2012

despre parenting

o prietena m-a invitat sa mergem la o conferinta despre parenting, iar acum stau sa ma gandesc daca sa ma duc sau nu.

eu zic ca parintii nostri au facut in general o treaba buna, in contextul dat.
au avut un fel de 'bun simt' atunci cand ne-au crescut si educat. fara sa apeleze la psihologi, consilieri, fara sa mearga la sedinte de parenting sau sa citeasca tone de pagini pe internet sau carti despre cum se cresc copii.

ma tot roade intrebarea: cum de noi am pierdut acest bun simt?
avem permanent dileme. cautam raspunsuri. problematizam de 1000 de ori fiecare fleac.

dar tot eu imi dau raspunsul: poate nu neaparat am pierdut acel 'bun simt', dar cu siguranta s-a schimbat contextul. si cand spun asta ma gandesc la cum am crescut si cat simple pareau lucrurile atunci.

aveai 10 minute de mihaela. in rest joaca, la liber.
aveai o gradinita si o scoala de care apartineai si unde te trimiteau parintii, no matter what.
parintii nostri nu erau absorbiti nici de ideea de cariera, nici de cea de a face bani - ca nu prea aveai ce face cu ei.
nu existau mall-uri, locuri de joaca, o mie de optiuni de haine si incaltari.
nu existau nici laptopuri sau  kinder.
de droguri, nici vorba.
violatori, poate se mai gaseau, dar nu prea stiam de ei.
si lista e deschisa...

multitudinea de optiuni creeaza dileme minore sau mai mari.
si uite asa, apar intrebari: la ce gradinita sa il duc, la ce scoala, ce haine sa ii iau, cum sa il invat sa isi creasca prietenii frumoase, ce valori sa ii transmit si cum, cum pot sa cresc cu el la propriu si la figurat etc...

imi place sa cred ca 'adaptarea omului la conditiile inconjuratoare' se transpune, simplu, prin cresterea semnificativa a dozei de 'bun simt'.
si atunci nu mai e nevoie de conferinte, literatura de specialitate, etc. iar in loc sa petrecem timpul studiind cum putem fi parinti mai buni, am fi pur si simplu parinti, petrecand timp cu copiii nostri.

daca totusi o sa merg, o sa o fac din curiozitate. pe principiul ca nu poti sa ai opinie pe o anumita tema decat dupa ce cunosti subiectul....

Un comentariu:

Anonim spunea...

Mda